Einde semester & de Outback!

19 november 2016 - Notting Hill, Australië

Ik ben eindelijk klaar met studeren voor dit jaar!

Halverwege oktober had ik twee tentamens en begin november waren de laatste twee. Van twee vakken weet ik inmiddels al dat ik ze gehaald heb :D Naast mijn vakken afsluiten heb ik in oktober ook de halve marathon in Melbourne gelopen. Dat was super leuk om een keer te doen! Al kon ik de laatste drie kilometer echt niet meer op mijn benen staan, volgende keer toch maar meer trainen haha. Een week daarna deed ik mee met het ‘Relay for Life’ evenement waarbij we met een groep van onze hall rondjes liepen om geld op te halen voor onderzoek naar kanker. Oktober was dus vooral veel werk doen voor de uni en met vrienden op de campus zijn.

Een paar dagen na mijn laatste tentamen op 4 november ben ik in mijn eentje naar de Outback en Adelaide gereisd. In de Outback heb ik een drie dagen tour gedaan met een groepje van 15-20 mensen. De tour was echt heel gaaf! We hebben gehiket rondom Uluru, Kata Tjuta en over Kings Canyon. We stonden om 04:15u in de morgen op om Uluru bij zonsopgang te zien en slapen in swags buiten onder de sterren. Ookal waren we totaal vreemden, in die drie dagen leerde ik de anderen van de tour goed kennen en iedereen werd gewaardeerd en hielp mee met koken of afwassen. Ondanks dat het ongeveer 40 graden was en de vliegen echt heel irritant waren, zal ik deze trip echt niet vergeten. De tour eindigde in Alice Springs waar we nog gezellig met iedereen van de tour uit eten gingen en ik samen met twee andere meiden van de tour in hetzelfde hostel verbleef. De dag daarna reed ik met een bus 20uur door de woestijn naar Adelaide. Vervolgens ben ik nog twee dagen in Adelaide gebleven, maar dat was eigenlijk niet echt bijzonder.

Mijn volgende trip is naar Tasmanië vandaag (zaterdag)!

Reisgroetjes

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sissy de Kleuver:
    7 december 2016
    Wat gaaf Jolien,wat maak je een prachtige reis, wat een schat aan ervaring doe je zo op!
    Leuk om te lezen!

Hartelijke groet,