Great Ocean Road, Wilsons Promontory, Cairns & Whitsundays!

6 oktober 2016 - Notting Hill, Australië

Mijn tijd in Australie gaat zo snel. Ik ben nu al ongeveer drie maanden hier. Er is eigenlijk niet zo veel tijd om terug te blikken. Ik ben steeds weer vooruit aan het plannen voor tripjes en gewoon deadlines aan het halen voor de studie. Jullie hebben lang moeten wachten op deze blog, dus de vraag is wat heb ik dan gedaan in september?

Ik heb het weekend van 2, 3 & 4 september een roadtrip gemaakt met Femke, Jaimin en Averil (beide van de UK) langs de 'Great Ocean Road' dat is de mooiste weg langs de oceaan in Australië. We konden lekker muziek luisteren in de auto en bij iedere stop uitstappen. We zagen de London Bridge, Loch Ard Gorge, Twelve Apostles, een wilde koala en mooie watervallen in Great Otway National Park en nog veel meer. Het was echt een top weekend!

Daarna ging ik weer even studeren en colleges volgen, maar woensdagavond pakte ik alweer mijn tas in voor de donderdag en de vrijdag. 8 & 9 september ben ik namelijk naar Wilsons Promontory Park geweest. Jonas zijn vriend Justin had een auto, dus we zijn met in totaal 6 mensen daar naar toe gereden. Dit park is het meest zuidelijke vaste land van Australië! De stranden zijn echt mooi, het water was heel koud (waarschijnlijk omdat het vanaf Antarctica komt), we zagen veel wombats 's avonds en we hebben lekker veel gehiket. De eerste dag hadden we echt geluk met 20-22 graden en konden we voor het eerst in shorts lopen jeeej!

Dat was nog niet alles, na die trip was het alweer tijd om mijn mid-semester break te plannen. Vanaf 23 september tot en met 2 oktober ben ik met Femke naar Cairns en de Whitsundays geweest!
Cairns is een leuk klein stadje, totaal anders dan Melbourne. Er zijn mega veel backpackers en veel terrasjes. In Cairns was het zo'n 28-30 graden toen we daar aankwamen. Opeens kwamen we dus midden in een zomer terecht (wat ze hier in Australië nog maar lente noemen..) na de 17 graden van Melbourne en een jaar geen zomer gehad te hebben. Zaterdag verkende we Cairns en zwommen we in de Lagoon. Zondag gingen we snorkelen bij Great Barrier Reef!! Dat vind ik het gaafste wat ik tot nu toe gedaan heb! We zagen super mooi koraal, heel veel vissen, zoals nemooo en ook zeeschildpadden! Maandag deden Femke en ik een dagtrip naar Cape Tribulation en Daintree Rainforest, het oudste nog werkende regenwoud ter wereld. Helaas kwam ik er na die dag achter dat mijn rug erger verbrand was door het snorkelen bij Great Barrier Reef dan ik dacht. Normaal zou ik dit niet noemen (normaal verbrand ik ook niet :p), maar mijn hele rug was nu knalrood; niet zo gezond. Het geeft wel aan hoe sterk de zon hier in Australië is. Met een zwemshirt die beschermt tegen uv-straling aan heb ik gelukkig lekker verder kunnen genieten van de vakantie.

Dinsdag reden we met een nachtbus van Cairns naar Airlie Beach. Jonas, Bo, Taieve en Gerard namen ook die nachtbus naar Airlie Beach en vanaf toen zijn we meer dingen met z'n zessen gaan doen.
Woensdag bezochten we met z'n allen met een 'hopper pass' de Whitsunday eilanden: Daydream Island en Hamilton Island. Dat waren eilanden met super dure resorts, maar ook met hele mooie uitzichten.

Donderdag gingen Femke en ik een kayak tour doen, waarbij we naar een klein eilandje van de Whitsundays kayakten wat een totaal ander beeld gaf dan de eilanden met de resorts. 's Avonds aten we gezellig met z'n zessen in het hostel. Vrijdag zeilden Femke en ik met een Catamaran rondom Whitsunday Island, snorkelden we eventjes (waar we een kleine haai spotte!!) en bezochten we Whitehaven Beach, Australië's mooiste strand! Zaterdag zwommen we in de Lagoon in Airlie Beach en zondag was het alweer tijd om terug naar Melbourne te gaan.

September was een geweldige maand!

1. Bram:
    7 oktober 2016
    Hee jolien leuk weer zoon blog van je :D
  2. Riet van Bochoven:
    20 oktober 2016
    Beste Jolien,
    Wat beleef je veel. Mooie foto's.
    Geniet er nog van en tot ziens,
    (ik heb even je verhaal gelezen bij mijn dochter op de computer)
    Riet