Uni en campus leven

7 augustus 2016 - Notting Hill, Australië

Helaas heb ik nu minder tijd om Melbourne en omgeving te ontdekken, omdat het semester aan de universiteit begonnen is. Van elk vak heb ik dus nu al twee colleges en twee werkgroepen gehad. In principe zijn deze lessen heel goed te vergelijken met de werkwijze van de Universiteit Leiden en heb ik er wel vertrouwen in dat ik de vakken ga halen.

Afgelopen weekend had ik wel nog tijd om twee nieuwe plekken in Melbourne kunnen bezoeken: de Royal Botanic Gardens met de 'Shrine of Remembrance' en St Kilda beach! De Royal Botanic Gardens is een mooi park midden in de stad en heeft een aantal monumenten waarvan de Shrine of Remembrance de grootste is. Daarna ben ik voor de zonsondergang naar St Kilda beach gegaan. Zonsondergangen zijn altijd fijn om te zien en tussen de rotsen waren ook nog eens pinguïns te vinden. Super gaaf en raar om ze in Melbourne te zien. Kijk maar naar de foto's ;)

Ondanks dat ik iets minder tijd heb voor leuke plekken zien en reizen. Betekent dit niet dat mijn leven nu saai is. Ik woon met 25 mensen op een verdieping waar ik de keuken, 2 badkamers en een wasruimte mee deel. In totaal wonen er 300 mensen in mijn Hall. Genoeg mensen dus en daarom is er ook genoeg te doen. Op maandagavond is er een fitnessgroup, dinsdagavond hebben we een competitieavond tegen de andere 'Hallen', woensdag is er yoga, afgelopen donderdag was er een tafeltenniscompetitie, vrijdag is er een hardloopgroepje, zaterdag is pilates, zondagochtend ook een hardloopgroepje en zondagavond met z'n allen snacks eten in de gemeenschappelijke ruimte. Al deze activiteiten zijn standaard elke week en gratis. Daarnaast is er in mijn Hall een pooltafel, tafeltennistafel, een beamer te vinden etc. Dus kan je 's avonds ook gezellig een filmpje kijken of een spelletje spelen met een paar mensen. De faciliteiten zijn gewoon heel goed en ik hoef maar heel weinig moeite te doen om in contact te komen met mensen.

Dit weekend heb ik even vrij weinig gedaan, ik moet deze week en volgende week een aantal verslagen maken. Vrijdagavond heb ik wel de film Suicide Squad gezien in de bios. Gisteren viel de stroom uit in onze hall voor 5 uur zelfs de exit lampen begaven het, maar met wat muziek had ik het heel gezellig met de mensen van mijn verdieping. Vandaag was de open dag van Monash University en konden mensen ook komen kijken in onze Hall. Conclusie: er gebeurt dus altijd wel iets ;p