Grampians, Hot Springs & Phillip Island

30 augustus 2016 - Notting Hill, Australië

Hee allemaal!

Het is alweer even geleden dat ik een blog heb geschreven. Afgelopen tijd heb ik niet heel vaak de campus verlaten, omdat ik toch ook wel wat tijd aan mijn studie moet/wil besteden. Inmiddels zit ik hier in week 6 van het semester, daarom is het heel gek dat in Nederland iedereen nu pas weer gaat beginnen. Ik heb inmiddels al vier verslagen geschreven en heb er volgens mij nog zeven te gaan :p

Zondag 21 augustus ben ik wel een dag weggeweest naar de Grampians, een nationaal park. Het was een tour speciaal georganiseerd voor internationals. We hebben die dag een heel mooi meer gezien, kangoeroes!!, een witte achtergrond boven op de berg (er was teveel mist om diepte te kunnen zien), Mackenzie watervallen en als laatste wel een heel mooi uitzicht boven op een berg! Het was echt een top dag!

Donderdag 25 augustus ben ik met de exchange club van de universiteit naar natuurlijke hot springs geweest. Het water wordt uit de heuvel omhoog gepompt, zodat wij er heerlijk in kunnen relaxen. We gingen hier 's avonds heen en het enige wat we hoefden te doen was gezellig met elkaar praten, naar de sterren kijken en genieten van het warme water, zo'n 38-40 graden.

Ook ben ik afgelopen zondag weer een dagje weggeweest, naar Phillip Island. In een wildlife park zag ik opnieuw koala's, kangoeroes etc. Tot nu toe is het zeker nog niet vervelend om die dieren te zien. Ik heb Dingo's op schoot gehad, een koala geaaid!! en een python vastgehouden. Een python vasthouden was maar $5, dus waarom ook niet ;) Na het park reden we door naar Phillip Island, waar we een paar hele mooie stranden bezochten en als afsluiter de Pinguïns het strand op zagen lopen. De pinguïn parade is daar een hele toeristische activiteit geworden. Iedere avond komen er honderden pinguïns terug naar het strand om tussen de rotsen en het gras te slapen. Het is de kleinste pinguïnsoort op deze aarde en het is heel leuk om ze het strand op te zien waggelen.

Gisteren ben ik niet naar een college gegaan waardoor ik wat tijd had om het centrum van de stad te bezoeken. Ik ging alleen; waarom ook niet in een miljoenenstad als Melbourne ;p Ik heb de State Library of Victoria en de h&m bezocht haha. De State Library of Victoria is een hele mooie oude bibliotheek, waar nog steeds mensen komen om te studeren. Ik zou niet weten waarom je daar zou willen studeren?! Zelf zou ik namelijk niet goed kunnen studeren als er ook steeds toeristen om mij heen staan en foto's maken.

Nu juli en augustus voorbij zijn is de winter ook bijna over en wordt het als het goed is binnenkort mooier weer. In september zal ik dus ook wat meer gaan reizen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jo Jongenotter:
    18 september 2016
    Jolien Het is wel even geleden dat je in Melbourne verblijft Nu even ervoor gaan zitten
    Ik heb je mooie reisverslag gelezen Wat fijn zeg om zo de wereld te ontdekken
    Zelf ben ik ook in Melbourne geweest Wat een wereld stad he? Ik wens je heel veel plezier
    en gezondheid toe Geniet er maar van Liefs Jo Jongenotter
  2. Lizette van den Berg:
    18 september 2016
    Hoi Jolien,
    Leuk om je reisverslag tot nu te lezen! Fijn dat het bevalt en je je studie kunt afwisselen met leuke en mooie uitstapjes. Een hele ervaring zo voor je. Veel succes en plezier de komende tijd. Hartelijke groetjes van ons alle 4!
  3. Jannie Groeneweg:
    25 september 2016
    hoi Jolien. leuk om je verslag te lezen, je beleef heel wat daar.
    We missen je wel hier hoor en er vragen ook steeds klanten naar je.
    Maar fijn dat je het zo naar je zin hebt. Bij jou is het winter, hier is het nog steeds zomer.
    Vandaag ,Zondag 25 septemtember is het nog stralend mooi weer.
    Nou het allerbeste en de groeten uit Goischalxoord, Jannie en Familie
  4. Jolien Schurg:
    5 oktober 2016
    Bedankt voor jullie lieve reacties!
    Melbourne is echt een geweldige stad en Australië in zijn geheel bevalt ook zeker goed.
    Het is echt totaal anders dan mijn 'gewone leventje' in Nederland.
    Soms is het wel gek om niet de vertrouwde mensen bij de kerk te zien en niet te hoeven werken met leuke collega's en leuke klanten, maar dat vergeet ik al snel weer wanneer ik deze mooie omgeving zie en zoveel nieuws ontdek.
    Groetjes terug vanuit Melbourne!